Wednesday, January 9, 2013

Wedding Preparations part 3#

Salam all,

Last weekend, I ada di KL to settle about my wedding. It was a very long dayyyyyy.

For quick breakfast, kitorang makan kat Subway. Then terus ke Artisan Roast, TTDI. Appointment with photographer at 1230pm. He arrived on time. Being me, I sampai 30 minutes early. Enjoy coffee at Artisan Roast so much! I can come back just for their latte.
Alhamdullilah, meeting went well. Photographer faham apa yang I nak, I memang tak suka posing so I prefer kalau gambar candid. And discuss flow majlis etc, apa yang I nak diorang capture. Apa yang ada masa my wedding. I juga ada bagi theme for my wedding so nanti boleh squeeze ideas, macam mana nak ambil gambar so takdelah nampak stiff and asyik same old wedding pose je. I want something different.
From the meeting, I rasa agak lega, senang nak kerja with dia. Nanti I reveal photographer lepas my wedding ye. Tak surprise if reveal now.

Then pukul 230pm habis meeting, break kejap, settle mana yang patut. Sempat lunch kat Sambal Hijau Sg Penchala and sempat beli tudung kt Sri Munawarrah heee. Pukul 4pm, sambung appointment with wedding planner pula. Patut kat Artisan Roast jugak tapi rasa macam jem otak dah duk situ. Kitorang move to Love @ the first bite, TTDI. Tea break, so I order mushroom soup. OMG sangat sedap tapi tak sempat ambil gambar. Kalut sangat nak start discussion.

Fruitful meeting, finalize warna for hantaran. so I discuss lah semua hal dr decorations, background, candy buffet, ice cream station, bilik pengantin etc. and Rukhsana Ridwan is coming to Kelantan this 26 Januari to meet my mum and settle pasal khemah di rumah and ambil ukuran rumah so senang nak place pelamin. Discuss juga pelamin for hezri's side. Rukhsana buat pelamin for both sides.
Sepatutnya belah lelaki settle pelamin for side dorang but H mintak I settlekan. dia just bagi theme color. I am more than happy to help heheh wedding is my thing!
After that, kitorang pergi hall, tengok besar mana stage, banyak mana kain nak guna, mana nak letak guests book etc. Tak sampat nak spill semua :)

so far, semua preparations berjalan lancar except for kad kahwin yang tak siap lagi.
to be continue.
xoxo!




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...